Hvad er Automower® Connect?
Automower® Connect er en app, der giver dig mulighed for at sende kommandoer til din automower. Derved kan du både starte, stoppe og parkere din automower over telefonen. Du kan desuden justere automowerens indstillinger og modtage en alarm i tilfælde af tyveri.
Hvad betyder BioClip®?
BioClip® er en teknologi fra Husqvarna, der gør at græsset klippes to gange og findeles. Afklippet nedbrydes derved hurtigt og giver næring til jorden som naturlig gødning. På den måde du opnår grønnere og flottere klippede plæner - og det kræver mindre tid og arbejdsindsats, da du slipper for at håndtere afklippet.
Hvad er ECOSPEED?
ECOSPEED er en teknologi fra STIHL, der gør at du kan sætte din maskine i en brændstofbesparende driftstilstand. Du behøver bare at dreje knappen i retning mod minus for at reducere det maksimale motoromdrejningstal. Derefter vil maskinen køre med delvis belastning, men kan trods den indstillede begrænsning køre med fuld gas igen, hvis du skulle få brug for det. Med drift under delvis belastning falder forbruget, dvs. den tilførte effekt, og du kan derved arbejde markant længere på en tank brændstof eller på en batteriopladning.
Hvad er en 4-MIX motor?
En 4-MIX motor er en prisbelønnet STIHL innovation, der kombinerer alle fordelene fra 2- og 4-takts teknologien. Motoren kører på olieblandet 2-takts benzin og har mange fordele. Den er fx lettere og mere kompakt end almindelige 4-takts motorer, samtidig med at den har et højere drejningsmoment og et lavere lydniveau. Udslippet af skadelige stoffer er op til 80% lavere end udslippet fra en konventionel 2-takts motor.
Hvad vil det sige, at min maskine har AutoTune?
AutoTune er en funktion, der sikrer at motoren altid fungerer optimalt, ved kontinuerligt at justere karburatoren automatisk. Funktionen kompenserer for forskellige brændstoffer, højde-, fugtighed- og temperaturforhold samt tilstoppet luftfilter.
Hvad betyder RevBoost™?
RevBoost™ betyder at maskinen har en hurtig acceleration og en høj kædehastighed. En klar fordel ved fx afkvistning.
Hvad vil det sige, at min maskine er udstyret med Smart Start®?
Smart Start® betyder, at motoren og startmekanismen er konstrueret på en måde, så trækmodstanden i startsnoren er reduceret med op til 40%. Det gør, at maskinen kan starte hurtigt med mindst muligt besvær.
Hvad er LowVib?
LowVib® er et vibrationsdæmpnings-system fra Husqvarna, hvor håndtagene er adskilt fra motoren ved hjælp af stålfjedre.
Hvad er en brændstofpumpe?
En brændstofpumpe er en lille pumpe, der efter ca. otte pump, gør det lettere at starte maskinen, når motoren er kold.
Hvad vil det sige, at choker/stopknap er kombineret?
Det betyder at når chokeren aktiveres, deaktiveres stopknappen, hvilket minimerer risikoen for at "drukne" saven.
Hvad betyder "Air Injection"?
Air Injection™ er en funktion der renser luften i maskinen, inden den når motoren. Det bevirker, at savstøv og andre partikler får sværere ved at sætte sig i filteret, og sparer samtidig motoren for unødvendigt slid.
Hvad er en X-Torq®-motor?
X-Torq® er navnet på Husqvarnas patenterede motorteknologi, der gør Husqvarnas benzinmotorer langt mere effektive og miljøvenlige, sammenlignet med konventionelle benzinmotorer.
X-Torq® er designet til at producere maksimal effekt, ved selv lave omdrejningstal. Det giver en 2-taktsmotor der har op til 20 % mindre brændstofforbrug, og op til 75 % mindre udledning, sammenlignet med konventionelle motorer.
På den måde er X-Torq® både en kraftig motor, såvel som en teknisk løsning, der er god for din arbejdseffektivitet, økonomi, og ikke mindst miljøet.
Hvorfor er der et "W" i produktnavnet på min motorsav?
"W" er den forkortelse STIHL bruger om håndtagsvarme i deres produkter. Er der et "W" ud for produktnavnet på din maskine, betyder det derfor, at du om vinteren vil kunne tilslutte varme i håndtaget, så du opnår en bedre komfort.
Hvad betyder "injection"?
Injection betyder, at motorstyringen beregner den nøjagtige brændstofmængde og det ideelle tændingstidspunkt i realtid, hvilket giver saven en enestående acceleration og motoreffekt.
Hvad er Easy2Start?
Easy2Start er en funktion der gør, at du kun behøver halvt så meget kraft på at starte din maskine som normalt. Nærmere forklaret dækker det over, at en spiralfjeder mellem skiven og krumtapakslen lagrer energien og kompenserer for kraftbelastningen fra starttrækket. Maskiner med Easy2Start har et "E" i produktnavnet.
Eks. FS 94 C-E
Hvorfor har min sav karburatorvarme?
Det har den, så du kan omstille motorsaven fra sommer- til vinderdrift, og på den måde undgå isdannelser i karburatoren. På STIHL-save er denne funktion angivet med et "V".
Hvad er en 2-MIX-motor?
2-MIX-MOTOR er navnet på en bestemt slags motor, som mange af STIHLs maskiner er udstyret med. En 2-MIX-motor har fire skyllekanaler til frisk luft hvilket giver en række fordele:
- høj effekt
- højt drejningsmoment over et bredt omdrejningstalsområde
- Op til 20% lavere brændstofsforbrug
- lavere skylletab, hvilket giver op til 70% lavere udslip af skadelige stoffer sammenlignet med tidligere modeller.
Hvad betyder M-Tronic?
STIHL M-Tronic er betegnelsen for det motorstyringssystem mange af STIHLs motorsave bruger. Systemet indeholder en helelektronisk tændingsregulering og brændstofdosering, der giver en optimal motoreffekt, konstant højeste omdrejningstal og god acceleration. Motorsave med M-Tronic har et M i slutningen af produktnavnet.
Eks. MS 661 C-M W
Hvordan returnerer jeg mit køb?
Vi yder 30 dages returret, regnet fra den dag varen modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du
- sende en e-mail til info@ksph.dk, hvori du skriver at du ønsker at bruge din fortrydelsesret + hvilke varer det drejer sig om
- returnere varen i væsentligt samme stand (Se notatet om værdiforringelse på Forbrugerombudsmandens hjemmeside) og mængde som du modtog den. En evt. værdiforringelse vil blive modregnet i retur-beløbet.
Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes beløbet (købspris eller købspris fratrukket værdiforringelse) til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde og vær opmærksom på at du har ansvaret for levering i tilfælde af fortrydelse.
Bliver min rider leveret samlet eller usamlet?
Hos Kalundborg Skov Park Have bestræber vi os altid på at levere den bedste service. Det indbefatter, at når du køber rider hos os, kan du altid regne med, at den lever op til Husqvarnas servicekrav. Inden du får din rider leveret, har vi således samlet den, sikret at den har det rette dæktryk, og at klippebordet virker. Vi har startet den op og produktregistreret den efter Husqvarnas egne forskrifter. Kort fortalt er den lige til at tage i brug ved leveringen.
Hvordan kan jeg kontakte jer på e-mail?
Vi har rygende travlt hos Kalundborg Skov Park Have og modtager daglig en masse af mails, som vi ønsker at besvare så hurtigt som muligt. Derfor har vi to email-adresser, så vi bedre kan følge med i strømmen af henvendelser.
Har du derfor spørgsmål til en konkret ordre, beder vi dig skrive til support@ksph.dk.
Alle andre henvendelser beder vi dig sende til info@ksph.dk.
Skulle du få sendt en mail til den forkerte ordre, skal du ikke fortvivle. Vi skal nok fordele den imellem os og svare på din henvendelse.
Jeg har købt en vare på ksph.dk, som jeg ønsker at afhente i den fysiske butik i Kalundborg. Kan jeg bare køre hen og hente den med det samme?
Hos Kalundborg Skov Park Have går vi op i kvalitetsprodukter og vi sætter derfor en ære i, at alle vores maskiner er testet, inden de forlader vores forretning.
En stor del af vores varer er hverken samlet eller prøvestartet, når vi modtager dem på vores lager, og dette skal vi først have gjort, inden du kan komme og hente dem.
Derfor sender vi en mail, så snart vi har klargjort dine varer, og de er klar til afhentning.
I skriver, at I sender jeres varer inden for 1-2 hverdage. Hvordan kan det være at min ordre ikke er afsendt endnu, når det er længere tid siden, jeg afgav den?
Det kan være fordi, en eller flere varer i din ordre er i restordre. Dette står angivet, når du bestiller varen.
Når vi modtager en bestilling på en vare i restordre, kontakter vi vores leverandør med det samme, så vi hurtigst muligt kan få den hjem, og sende den videre til dig.
Er din vare ikke i restordre, beder vi dig kontakte os med det samme på e-mail support@ksph.dk eller telefon +45 3215 3000.
Jeg har ikke modtaget nogen ordrebekræftelse. Hvordan kan det være?
Hver gang en ordre er afgivet hos os, sender vi automatisk en ordrebekræftelse til din e-mailadresse.
Somme tider sorterer din indbakke vores ordrebekræftelse som spam. Tjek da, om den ligger i spam-bakken i stedet for indbakken.
Hvis ikke, kan det være, du er kommet til at opgive en forkert mailadresse. I så fald er du velkommen til at kontakte os på e-mail support@ksph.dk eller telefon +45 3215 3000 - så sender vi en ny.